فارسی / English

روز: فروردین ۳, ۱۴۰۲

پروژه احیاء 3 (طوبی)

– مگامدول طوبی با ظرفيت توليد 1 میلیون و 850 هزار تن آهن اسنفجی در سال، قابليت توليد دو محصول آهن اسفنجي سرد و آهن اسفنجی گرم را داراست. تکنولوژی این طرح میدرکس بوده و ماده اولیه این کارخانه گندله می باشد. فرآیند احیای مستقیم میدرکس با استفاده از یک کوره بستر متحرک با فشار پایین که گاز احیا کننده در آن از پایین به بالا از میان کلوخ ها یا گندله های سنگ آهن عبور می کند، پایه ریزی شده است. هیدروژن و منوکسید کربن گازهای احیا کننده در فرآیند میدرکس هستند که بایستی به روش صنعتی تولید شوند. – گندله به محض ورود در معرض گازهای احیایی قرار گرفته و تبادل شیمیایی و حرارتی انجام می دهند. در تبادل حرارتی گازهای احیایی تا اندازه ای دمای خود را از دست می دهد و دمای گندله سرد بالا می رود. در تبادل شیمیایی درصد عوامل احیایی کاهش یافته و در طرف دیگر درصد اکسیژن گندله کم می شود.

پروژه فولادسازی و نورد گرم

– در اين طرح آهن اسفنجی گرم توليد شده در واحدهای احيای مستقيم به صورت گرم و با دمای 700 درجه سانتيگراد به كوره‌های الكتريكی با ظرفيت 200 تن شارژ می‌شود كه پس از تهيه ذوب و انجام عمليات‌های متالورژيكی و بالا بردن كيفيت فولاد مذاب، فولاد مذاب توليدشده به شكل اسلب نازک توسط ماشين ريخته‌گری، به صورت پيوسته ريخته‌گری شده و به صورت پيوسته و گرم به خط نورد ارسال می‌شود. – در نهايت كويل ورق گرم در پايان خط با ضخامت‌های 8/0 الی 20ميليمتر توليد می گردد. ايجاد ظرفيت 3 ميليون تن ورق در يک مرحله از ويژگی‌های منحصر به فرد اين كارخانه می‌باشد. شارژ آهن اسفنجی به روش گرم در كوره‌های EAF و همچنين به دليل استفاده از تكنولوژی Endless شركت پريمتالز، مصرف انرژی و مواد به مقدار قابل توجهی كاهش می‌يابد كه در ايران بی نظير می‌باشد.

در اولین روز سال 1402 صورت گرفت:

دیدار معاونین و مدیران شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با کارکنان

در اولین روز سال ۱۴۰۲، جمعی از معاونان، مدیران، روسا و پرسنل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با کارکنان حاضر در کارخانه ها و پروژه های این شرکت دیدار کردند. در این مراسم که به رسم هر ساله به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز برگزار شد، مدیران شرکت توسعه با اهدای گل به نیروهای تلاشگر پیمانکاران از زحمات یک ساله ایشان در سایت شرکت توسعه تقدیر کرده و پیام تبریک مدیر عامل محترم شرکت را ابلاغ کردند.