فارسی / English

گفتگو با مهندس تربتی معاونت بازرگانی شرکت

گفتگو با مهندس تربتی معاونت بازرگانی شرکت

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با هدف تولید محصولات فولادی در منطقه گل‌گهر و تحقق اهداف شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در زمینه تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه شکل گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر باتوجه به وجود ذخایر غنی سنگ آهن و ایجاد خطوط فرآوری و گندله‌سازی در سال‌های گذشته زمینه برای تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی در این منطقه محیا بود و مزیتی بزرگ درجهت رقابت‌پذیری به‌شمار می‌رفت، به همین منظور جهت آشنایی با اقدامات انجام شده شرکت گفتگویی با مهندس رضا تربتی معاونت بازرگانی شرکت توسعه آهن و فولاد انجام دادیم که در پی می‌آید:

جناب مهندس ضمن معرفی کامل محصولات شرکت بفرمایید در حال حاضر بیشترین فروش مربوط به کدام محصول است ؟
شرکت توسعه آهن و فولاد در حال حاضر با بهره برداری از دو واحد مگامدول احیا مستقیم با ظرفیت تقریبی 7/3میلیون تن در سال صرفا آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای فولاد سازی کشور را تولید می کند .
جهت استحضار خوانندگان محترم کشور ایران با تولید بالغ بر 26 میلیون تن آهن اسفنجی و هم اینک پیشتاز تولید این محصول در دنیاست و در این میان شرکت توسعه آهن و فولاد سومین تولید کننده بزرگ کشور و خاورمیانه است .
هدف اصلی راه اندازی این دو واحد تامین خوراک مورد نیاز واحد فولادسازی شرکت است که با هدف تولید ورق های نازک فولادی در نوع خود هفتمین کارخانه پیشرفته دنیا محسوب می شود و در حال حاضر زیر ساخت های آن تامین شده و پیشرفت فیزیکی داریم.
که متاسفانه به دلیل تحریم های آمریکا تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه به مشکل برخورده و باعث وقفه در اجرای پروژه گردیده است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از منابع داخلی شرکت و حمایت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر پروژه را هرچه زودتر به اتمام برسانیم.

علی ایحال تا زمان اتمام پروژه فولادسازی محصول آهن اسفنجی را در بازار داخل و صادرات به فروش می رسانیم و حدود 40 درصد بازار آهن اسفنجی کشور را در اختیار داریم.

از اهداف بلند مدت شرکت بگویید ؟
مهمترین هدف شرکت بر مبنای چشم انداز توسعه منطقه گل گهر تکمیل زنجیره فولاد و ایجاد ارزش افزوده واقعی در صنعت و ذخایر معدنی منطقه است. به لطف خدا و درایت مدیران شریف شهرستان و شرکت گل گهر زیرساخت های لازم برای تحقق این هدف شامل تامین آب و برق مورد نیاز و تشکیل شرکت های تخصصی و جذب نیروی متخصص انجام شده و آثار آن به خوبی در شهرستان سیرجان و استان کرمان هویداست و بنده به نوبه خودم از همدلی و برنامه ریزی هوشمندانه مدیران شریف شهرستان و شرکت گل گهر و شرکت های وابسته قدردانی می کنم و امیدوارم با راه اندازی پروژه فولادسازی شرکت توسعه گام بلندی برای تحقق هدف توسعه منطقه ای و پیشرفت صنعت فولاد کشور برداریم.

برای فروش محصولات در اینده چه تدابیری اندیشیده اید ؟
برای فروش محصولات شرکت دو هدف اساسی طراحی کرده ایم ،نخست توسعه صادرات آهن اسفنجی به کشورهای مختلف با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه فولادسازی و دوم واقعی سازی قیمت محصول برای مصرف کنندگان داخلی برمبنای سیاست های ابلاغی وزارت محترم صنعت ، معدن ، تجارت .

برای تامین مواد اولیه با توجه به تحریم ها چه اقداماتی انجام دادید و
آیا تولیدات شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ؟
ماده اولیه مورد نیاز برای تولید آهن اسفنجی ، گندله است که به طور کامل از شرکت گل گهر خریداری میکنیم و از این بابت دغدغه ای نداریم .
خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش مدیر عامل و مجموعه کارکنان شریف شرکت تولید آهن اسفنجی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است .

آیا محصولات شرکت توسعه اهن و فولاد صادر هم می شوند؟
همانگونه که عرض کردم یکی از اهداف اصلی شرکت توسعه صادرات بوده است که برنامه ریزی برای صادرات 50000 تن در ماه انجام شده که هم اینک توانسته ایم به سقف 30000 تن در ماه برسیم.

درصد فروش محصول شرکت نسبت به سال گذشته چه بوده ؟
کلیه محصولات تولیدی شرکت به فروش رفته است با توجه به شرایط کیفی خوبی که آهن اسفنجی تولیدی شرکت توسعه دارد معمولا محصول را پیش فروش می کنیم و دغدغه ای از این بابت نداریم .